Jakten på jordens hjerte

av (forfatter) og Jens Kristensen (illustratør).

Gyldendal Tiden 2002 Innbundet

En dag er alle trærne i skogen merket med røde kryss. Hele skogen skal hugges. Mens alle trærne forbereder seg på å dø, står en liten bjørk og tenker på et gammelt sagn. Det handler om solens sang. Hvis man kjenner den sangen, kan man finne Jordens Hjerte. Bjørka bestemmer seg for å finne sangen. Men hvordan skal et lite tre, som ikke engang kan gå, klare å finne noe som helst?

Spennende moderne eventyr om trær som kan gå, padder som ikke kan fly og en katt som bare vet... En dag er alle trærne i skogen merket med røde kryss. Hele skogen skal hugges. Mens alle trærne forbereder seg på å dø, står den lille bjørka Ssh og tenker på et gammelt sagn han har hørt om, som handler om Solens Sang. Noen har sagt at den sangen kan forandre ting. Men slikt er jo bare eventyr. Og trær kan ikke gå .; eller? Jakten på Jordens Hjerte er et spennede, poetisk og moderne eventyr om trær som kan gå, padder som gjerne vil fly, katter som bare vet, en liten pike og en gammel mann .; og en farefull ferd til jordens indre...

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2002

ISBN13 9788205298170

EAN 9788205298170

Serie Les for meg

Og når man elsker alt, kan man forandre alt, og alt blir mulig.

Blaah visste utmerket godt at når man har valget mellom ikke å ville og ikke tørre, må man gjøre det man ikke tør, ellers vil man gjøre det man ikke har lyst til i stedet for det man har lyst til, som er bytte i fryktens tjeneste.

Frykt er slik at hvis den fanger deg, så blir du redd, men hvis du fanger frykten, blir frykten borte, da blir man fryktløs.