Internett for oss voksne

og andre nybegynnere

av (forfatter), Sue Price (forfatter) og Morten Eckersberg (oversetter).

Exlibriz 2011 Heftet

Dette er en bok for uerfarne internettbrukere. Den forklarer trinnvis hvordan man kan søke, laste ned tekst, bilder og programvare, sende e-post, planlegge en reise på nettet, handle, betale regninger, spille spill og bruke Internett til slektsforskning. Den gir også en innføring i sikkerhet på nettet. Med stikkordregister.

Denne boken forutsetter ingen forhåndskunnskaper om Internett. Internett for oss voksne er en lett-å-lære bok for den uerfarne internett-brukeren skrevet på et dagligdags språk uten unødig bruk av vanskelige datauttrykk. Du lærer trygg bruk av Internett, og får en lettfattelig innføring i søk, nedlasting av tekst, bilder og programvare. Du lærer også å skrive e-post og å lagre de e-postene du mottar. Du lærer å planlegge en reise på nettet, å bruke Internett til slektsforskning samt å handle og betale regninger. Underholdning, spill og sikkerhet på nettet er også tatt med. Grundige trinn-for-trinn forklaringer og rikelige illustrasjoner i farger hjelper deg på veien til å kunne få et overblikk samt å utnytte de fantastiske mulighetene Internett gir. Revidert utgave høsten 2014.

Forlag Exlibriz

Serie Lett å lære

Skal du bruke data for første gang, ønsker du å lese mer om sikkerhet, er du usikker på om du tør å begi deg ut i den digitale verdenen? Da er dette boken for deg. «Internett for oss voksne» gir deg en nøye, detaljert og gjennomillustrert vei gjennom windows 7, e-post, underholdning, hvordan du kan drive med slektsforskning og digitalfotografering. Denne boken er beregnet for deg som har null forkunnskaper, og du vil motta mange nyttige tips underveis i teksten. Når du bruker internett er det mye du må tenke på for å beholde tryggheten og sikkerheten på internett. Disse tipsene og anbefalingene vil du få i denne boken. Anbefaler boken på det sterkeste, da den også er veldig lettlest. Du vil garantert få en god opplevelse med internettbruken.

BT