Inntrengeren

av (forfatter) og Line Gustad Fitzgerald (oversetter).

Cappelen Damm 2017 Innbundet

Nok en rå og intelligent psykologisk kriminalroman fra Tana French.«En kraftdemonstrasjon» ifølge New York Times. "Best Book of the Year" mener Amazon.

Ved første øyekast ser det ut som en kjærlighetskrangel som har endt fryktelig galt. Aislinn Murray er blond, pen ­- og død - da hun blir funnet i sin perfekt designede leilighet.

Det er egentlig ikke noe uvanlig med synet som møter etterforskerne Antoinette og Steve. Bortsett fra at Antoinette har sett kvinnen et sted før. De blir presset av sin overordnede til å arrestere den avdødes kjæreste. Men da han røper at han visste at Aislinn var i fare, sprekker det opplagte bildet. Og alle spor herfra får dem til å så tvil om at kvinnens liv var så glamorøst som det først kunne se ut som.

ISBN13 9788202556419

EAN 9788202556419

Omtalt sted Dublin

Dette ble aaalt for treigt, synes jeg. Spennende plot, men hovedpersonens hode er ikke et trivelig sted. Og det blir voldsomt slitsomt å oppholde seg der såpass lenge. Hadde et par, tre av sidesporene blitt droppa, hadde jeg likt boka mye bedre.

• "The Secret Place (Dublin Murder Squad)" av Tana French
  • "Så var hun borte" av Lisa Jewell