Ikke naken ikke kledt

Aschehoug og Ungdomsbokklubben 2001 Innbundet

Selma liker ikke at venninnene hennes er begynt å interessere seg for gutter. Selv mener hun at livet bør være som det har vært, med vennskapet mellom jentene som det viktigste. Selma reagerer med uro og sinne på guttenes pubertale tilnærminger og vil ikke ha noe med dem å gjøre på den måten. Under et kort opphold på familiens seter møter hun imidlertid en ung, ukjent mann som hun føler en sterk tiltrekning til.

Selma og Ingun og Elin hadde bestandig vært venner, men så begynte Ingun og Elin med en del ting som gjorde det umulig. Sminke for eksempel. Og gutter. Ellers takk. Det gadd ikke Selma. Hun skulle ikke drive med gutter på den måten. Aldri. Hun skulle ikke gifte seg. Aldri. Og hun skulle definitivt ikke få barn. Det førte ikke til annet en spetakkel og elendighet. Det var hennes egen familie levende bevis på. Det de påsto var kjærlighet interesserte hun seg mindre enn ingenting for. Kjærlighet var sånn hun så det noe som hadde gått ut på dato, og Selma var et moderne menneske og brydde seg følgelig ikke om den. Men for den som mener paradiset er et sted befridd for sanselig kjærlighet, kommer slangen forkledd som nettopp det . uimotståelig lyst og lengsel mot en annen.
En spennende og intens roman fra forfatteren av suksessbøkene om Frida, og boken Bare skyer beveger stjernene.

Forlag Aschehoug Ungdomsbokklubben

• "Liten - roman" av Nils-Øivind Haagensen
  • "The return of Hjertets fryd" av Per Nilsson
  • "Lysthuset" av Hilde Hagerup
  • "Dødsengler 1 - momentum" av Steffen R. M. Sørum
  • "Løvegutten 1 - store hemmeligheter, store katter, store eventyr" av Zizou Corder
  • "Høyest elsket" av Hilde Hagerup
  • "Han bare falt" av Kjersti Scheen