I tyvenes tid

Kagge 2009 Innbundet

Boken handler om kameratene Lars Lande, finansjournalist, og Anders Alme, stjernemegler, som får sjansen til et gigantisk privat kupp. Men i Oljefondet sitter det andre som også vil bli rike. Dette er den første boka om Lars Lande og Anders Alme.

Anders Alme så seg rundt i møterommet. Finansvalpene satt med nykjemmet pels og så forventningsfullt på ham, de visste ikke mer om møtets formål enn hva som stod i headingen på e-posten; "Greenland Minerals". Fred Barentz hadde satt tre av husets unge regnemestere på saken, ingen tvil om det. Og de ville jobbe sekstentimers-dager til oppgaven var løst og aksjene plassert hos mer eller mindre villige investorer. De ofret gladelig familie, venner og hobbyer for å få en litt større bit når den enorme Barentz-kaken skulle deles ved årets slutt. Odd Harald Hauge har skrevet en aktuell finansthriller om Oljefondet og mennesker som tar altfor store sjanser.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2009

Serie Lars Lande og Anders Alme (1)

Genre Thrillere

• "Paranoia - roman" av Odd Harald Hauge