Hvorfor må jeg pusse tenner?

av (forfatter), Marta Álvarez Miguéns (illustratør) og Jane Chisholm (redaktør).

Gyldendal 2020 Kartonert

For små barn som spør og lurer.

Lurer du på hvorfor du må pusse tenner eller hvorfor dyrene ikke trenger tannbørste eller hvorfor barn mister tenner? Da kan du lese denne boka. Let bak klaffene, så finner du svarene.
Boka har også mange morsomme og interessante fakta om tenner. Visste du for eksempel at en sjiraff har 32 tenner -- men ingen fortenner i overkjeven?

Utgivelsesår 2020

Format Kartonert

ISBN13 9788205538405

EAN 9788205538405

Ei litt merkelig bok. Det at den er kartonert, og illustrasjonene, sier at den er for de aller minste. Men så bruker den ord som "plakk" og "syre", "regulering" og "tyggeflater". Det stemmer ikke overens. Pluss for at den har med fakta om hvordan dyr renser tennene sine og at de ulike typer tenner. Det er også fint at den er innom ulike tradisjoner rundt det å miste tenner, men det kommer ikke fram at det er tradisjoner det er snakk om. Bare at noen venter på tannfeen mens andre graver ned tennene sine. Det henger veldig i løse lufta. Nei, denne var rar...