Hundre bønder

dokumentarisk roman

Samlaget 2001 Innbundet

Sommaren 1975 tok mjølkebonden Sverre Hansen initiativet til Hitraaksjonen, ein skattenektaraksjon blant bøndene på Hitra og Frøya. Opprøret fekk stor merksemd i media og tvinga myndigheitene til å leggje om jordbrukspolitikken. Dette er ein roman om Hitraopprøret slik det blei sett og opplevd på nært hald.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2001

Serie Samlaget roman

Omtalt sted Sør-Trøndelag

Rolf Sagen skriv godt og interessevekkande. Denne dokumentarromanen er likevel ei bok for serskilt interesserte. Først på side 166 fekk eg vite grunnen til at ho ikkje vart ferdig før over 25 år etter skattestreiken blant bøndene på Hitra 1973. Ein grunn til at boka nok har latt vente på seg, er at Sagen gjeng så tett inn på leiarane for aksjonen. Det gjeld òg når dei strever med sitt eige personlege engasjement i ein psykisk opprivande strid for den usikre framtida til småbruka i utkant-Noreg. Sagen skriv nynorsk iblanda mange bokmålsuttrykk.

Eg kjenner at eg blir mismodig og at eg på ein måte har lidd eit tap. Føler meg avvist. Men det tar ikkje lang tid før dette medvitet om tap vender seg til ei kjensle av fridom. No er eg ikkje lenger deltakar, bare tilskodar. Den som høyrer og ser. Det passar meg bra. Frå mitt nye perspektiv er kvart menneske som rører seg her, kvar gjenstand, kvar tanke, kvart ord som blir sagt og tenkt, kvar fornemmelse som kan fangast opp, det er no mitt stoff. Og det blir grenselaust og mysteriøst. Det rommar også ei underfull glede.