Hjortefot

Hjemmets bokforl. 1993 Innbundet

Vi er i USA på 1700-tallet. De hvite innbyggerne i Ohio har sluttet fred med Shawnee-indianerne. Men ikke alle har begravd stridsøksen. Shawnee-indianeren Hjortefot, er en stolt sønn av de store skogene. Ingen skyter bed og ingen løper raskere enn denne stifinneren. Han beveger seg som en skygge gjennom skogen. Den hvite mann er også Hjortefots venn. Han er Shelton-tvillingenes store forbilde. Gang på gang redder han dem fra villmarkens nådeløse farer - og deres svorne fiende Røde Ulv.

Forlag Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1993

ISBN13 9788259011985

EAN 9788259011985

Serie Damms junior bokklubb

Omtalt tid 1600-tallet

Omtalt sted USA

Denne boka er stusselig. Karakterene er flate og beskrivelsene dårlige. Det skjer heller egentlig ingenting i boka.

• "Trapperne ved Ozark" av Edward S. Ellis
  • "Hulen ved elven" av Edward S. Ellis