Helsreach (Space Marine Battles)

Games Workshop 2010 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Games Workshop

Format Paperback

En bok om krig, skrevet for de som liker å lese om krig. Planeten med det passende navnet Armageddon blir angrepet av orker. Massevis av orker. Helsreach er en av de største byene, og vi følger forsøket på å forsvare byen gjennom dagevis med brutale kamper. Hovedsakelig følger vi Grimaldus og hans hundre Black Templars, men hadde det bare handlet om disse genmodifiserte superkrigerne med avanserte rustninger og våpen, så ville det ha blitt kjedelig. De er menneskene som gjør boken spennende: havnearbeiderne som væpner seg, pilotene som nærmest kjører kamikazeløp, soldatene som ofrer livet for å redde byen sin, ja til og med den feite presten som forlater tryggheten i tårnet sitt for å hjelpe. Som i de fleste bøkene i Warhammer-universet er det litt for mye glorifisering av Space Marines, og litt for mye snakk om hvor overlegne de er vanlige mennesker, og i hvert fall orkene, men ikke nok til å ødelegge leseropplevelsen. Aaron Dembski-Bowden skriver veldig godt og han har klart å få til en spennende og, til tross for dysterheten og volden, underholdende bok.