Ham vi ikke ville vært foruten

Publica 2020 E-bok

I 1936 blir Peter født. Mot alle odds overlever han den tidlige fødselen, men han får varige mén. Ellen sammenligner seg med farens gamle Berlingo - en romslig og usporty bil med liten motor. Hun vil gjerne være ei god mor, men bekymrer seg stadig for om hun svikter i oppdragerrollen. Læreren Johannes drømmer om å oppleve slik lidenskap som han har lest om i de store klassikerne. Mens han dyrker sine uoppfylte lengsler, lytter han til klassisk musikk og snubler i konas velplasserte Buddha-figurer. Så mottar han et brev i postkassen. Med sårhet og humor nøstes trådene som knytter menneskers liv sammen på finurlig vis.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2020

Omtalt tid 2000-2009 2010-2019 1900-tallet

En bok om hverdagene, om en familie og de dagligdagse hendelsene som blir livet. Enkelt fortalt, men jeg følte allikevel at jeg kom under huden på flere av menneskene. Annerledes, enkel og varm bok som jeg anbefaler.