Ha deg vekk, Mr. Parkinson!

Kolofon 2019 Heftet

Jeg har vært så heldig å få lese igjennom manuset før boken ble utgitt. Susan har en egen evne til å formidle hvordan det er å leve med en alvorlig sykdom. I boka forteller hun om livet fra hun var barn og fram til i dag - og fletter så riktig inn flere betraktninger rundt de store spørsmålene her i livet. For meg som hadde en far med Parkinson, har boka gitt svar på mange spørsmål jeg har hatt. Susan forteller en sterk historie, og legger ikke skjul på noe. Har man begynt å lese denne boka, er det vanskelig å legge den ifra seg. Også her har hun utfordret seg selv og klarer med sin fortellerevne og klokskap å fange leseren.
- venninne -

Susan Smerkerud (56) Susan jobbet i Tolletaten i mange år, men måtte gå over i de uføres rekker i 2018 på grunn av Parkinsons sykdom. Susan er blogger og skriver mye om hvordan hun takler den uforutsigbare sykdommen. «Ha deg vekk, Mr. Parkinson!» er hennes første bok.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2019

ISBN13 9788230020081

EAN 9788230020081

Genre Biografisk litteratur

Omtalt person Susan Smerkerud

Denne boka tar for seg den kroniske sykdommen parkinson som er en hjernesykdom/nevrologisk sykdom som oppstår fordi man har en nedsatt mengde dopamin i hjernen.

Forfatteren er selv hovedpersonen i fortellingen. Hun merket første symptom i 2002 uten å vite hva som ventet henne. Etterhvert ville hun skrive en bok både som terapi for seg selv, og for å gi andre ny motivasjon.

Les hele omtalen her