Good to great

why some companies make the leap and others don't

av (forfatter).

HarperBusiness 2001 Innbundet

Gjennomsnittlig terningkast: 5.38 (8 terningkast.)

23 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken beskriver og drøfter hvilken faktor som kjennetegner bedrifter som over lengre tid oppnår klart bedre resultater enn de andre bedriftene i samme bransje og med samme forutsetninger. Innholdet i boken baserer seg på 5-årig forskningsprosjekt med over 20 forskere. Har stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Boken beskriver og drøfter hvilken faktor som kjennetegner bedrifter som over lengre tid oppnår klart bedre resultater enn de andre bedriftene i samme bransje og med samme forutsetninger. Innholdet i boken baserer seg på 5-årig forskningsprosjekt med over 20 forskere. Har stikkordregister.

Bokdetaljer

Forlag HarperBusiness

Utgivelsesår 2001

Format Innbundet

ISBN13 9780066620992

EAN 9780066620992

Språk Engelsk

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

5 1 2 0 0 0

Bokomtaler

Godt skrevet bok om interessant forskningsprosjekt. Etter min mening har flere av funnene som omtales stor overføringsverdi til mer enn hva som skal til for å skape en fremragende virksomhet som varer.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Det eneste vi kan gjøre for folk som presterer noe er å la være å belemre dem med folk som ikke presterer noe.

Godt sagt! (3) Varsle Svar

De fleste vil heller dø enn å tenke. Mange gjør det også. - Bertrand Russel

Godt sagt! (3) Varsle Svar

Det gamle munnhellet om at "mennesker er bedriftens viktigste aktivum" stemmer ikke. De riktige menneskene er bedriftens viktigste aktivum.

Godt sagt! (2) Varsle Svar

Femtenivåledere ser ut gjennom vinduet for å gi æren til faktorer uten om seg selv når det går bra, og hvis de ikke finner noen bestemt person å gi æren til sier de at hellet har æren. Samtidig ser de i speilet for å dele ut ansvaret. De legger aldri skylden på sviktende hell når noe går dårlig.

Godt sagt! (2) Varsle Svar

Når man har disiplinerte mennesker trenger man ikke hierarki. Når man har disiplinert tenking trenger man ikke byråkrati. Når man har disiplinert handling trenger man ikke særlig mye kontroll. Når man kombinerer en bedriftskultur med foretaksomhetens etikk får man den magiske alkymien som gir fremragende prestasjoner.

Godt sagt! (1) Varsle Svar

Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

23 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket

Du vil kanskje også like

  • "Hva er ledelse" av Jan Ketil Arnulf
  • "På randen av ledelse - en veiviser i førstegangsledelse" av Frode Hübertz Haaland
  • "Hvordan organisasjoner fungerer" av Dag Ingvar Jacobsen
  • "Vippepunktet - hvordan små ting kan gjøre en stor forskjell" av Malcolm Gladwell
  • "12 regler for livet - en motgift mot kaos" av Jordan B. Peterson
  • "Factfulness - ti knep som hjelper deg å forstå verden" av Hans Rosling
  • "Munken som solgte sin Ferrari - om å virkeliggjøre sine drømmer og realisere sin skjebne" av Robin S. Sharma
  • "Ona fyr - for deg som vil lykkes sammen med andre" av Ingebrigt Steen Jensen
  • "Godt nok for de svina - en leders tanker om mot, sårbarhet og troverdighet" av Anita Krohn Traaseth
  • "Øyeblikkets tyranni - rask og langsom tid i informasjonssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "De som beveger verden" av Ayn Rand
  • "Tenke, fort og langsomt" av Daniel Kahneman
Alle bokanbefalinger for dette verket