Gjøkungen

Cappelen Damm 2011 Heftet

Hallingdal, 1900. Anna Johnsen er fire år gammel da hun blir plassert hos fosterforeldre. Helga og Nils Bergemoen er djupt religiøse og ser det som sitt kall å redde henne fra det de mener er et syndig liv på fjellgården Ura.

En kald vinterdag hentes fire år gamle Anna Johnsen av vergerådet. Hun plasseres hos Helga og Nils Bergmoen, som er dypt religiøse, og som ser det som sitt kall å redde henne fra det syndige livet i Ura.
- Jeg vil bli med deg, hvisket hun med lav og skjelvende stemme.
- Ikke denne gangen, vennen min. Moren gråt nå. - Jeg kommer tilbake og henter deg, det lover jeg, hvisket hun og tørket sine egne tårer før hun løftet hånden og tørket Annas våte kinn. - Jeg ville bare ikke reise før jeg hadde sett deg og sagt adjø, men jeg skal skrive ... og jeg kommer tilbake.

ISBN13 9788202342395

EAN 9788202342395

Serie Annas skjebne (1)

Genre Romantikk

Omtalt tid 1900-1914

Omtalt sted Buskerud

Det er som alltid spennende med første bok i en ny serie. Ellinor Rafaelsen leverer denne gangen også. Hun har et godt språk og jeg tror dette kan bli en veldig spennende og underholdende historie. Jeg liker spesielt godt at historien er fortalt fra et barn liv. Det er helt klart en fordel å ha lest Farsarven av samme forfatter før man leser denne serien.

• "Den store sammenhengen" av Ellinor Rafaelsen
  • "Kjærlighetens bånd" av Ellinor Rafaelsen