Fuck you eller penga tilbake!

min historie om Yoga Fire

Tiden 2009 Heftet

Dette er historien om bandet Yoga fire, hip-hop'erne fra Klovner i Kamp som satset alt på å bli rockestjerner - fra den spede starten i et svett øvingslokale, via katastrofale spillejobber og videoinnspilling, til konsert på Roskilde-festivalen.

Møt Yoga Fire! En unorsk, lattervekkende, sjokkerende og avslørende selvbiografi om bandet som blir platehøstens store snakkis Dette er historien om Alis, Posen, Apen, Dansken og Doktoren. Om gamle venner som bestemmer seg for å bli nye stjerner. Om en drøm som blir virkelighet. Fra den spede starten i et svett og skittent øvingslokale, via katastrofale spillejobber, videoinnspilling, strippefester og skyteepisoder i L.A. til scenen på Roskilde-festivalen. Men det er også historien om sure strenger, hjerter som brister, om å gå seg bort i crack-land, fylla som tar overhånd og managere som blir banka opp av mexikanske dørvakter.Nådeløst ærlig og med en sjelden energi og humor gir bassist Aslak "Alis" Hartberg oss et genuint innblikk i livet til et av Norges mest hardtarbeidende og fascinerende band.Aslak "Alis" Hartberg (f. 1975) er musiker og komponist. Dette er hans første bok.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 2009

Genre Personlige beretninger

Der prøver de å finne trøst i hverandre mens det kalde vannet trenger inn i fjærpryden og vinden truer med å blåse dem over ende, og fuglehjertene banker så hardt og fort at de små fuglebrystene nesten brister.

Publikum ser på hverandre. Det virker som de sliter litt med å bestemme seg for om det riktige vil være å storme scenen og røske innvollene ut på oss, eller om man skal la seg rive med av Jokkes udødelige toner og ord.

• "Hiphop-hoder - fra Beat Street til bygde-rap" av Øyvind Holen
  • "På vegne av venner - essay" av Kristopher Schau