Fremmed fugl

av (forfatter) og Lene Stokseth (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2006 Heftet

Fugleinfluensaen har nådd Gotland, og smitten når en sommerleir for unge fotballspillere. Barn og trenere blir satt i karantene, og da foreldrene får vite at det ikke finnes noen effektiv medisin, oppstår det panikk. Sjukepleieren Sandra Hägg gjør en fryktelig oppdagelse, og hennes jakt på beviser koster henne livet. Kriminalinspektør Maria Wern blir satt på saka, og sakte men sikkert begynner hun å samle trådene.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2006

Serier Superspenning Maria Wern (7)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sverige

Når jeg tenker meg om, var min første liste over svenske forfattere heller lite spennende og veldig forutsigbar. Her gjør jeg et nytt forsøk - kanskje andre bokelskere kjenner igjen i hvert fall et par av disse? Mangfoldet er i hvert fall stort...

• "Drømmer av snø" av Anna Jansson
  • "Et spørsmål om penger" av Anna Grue
  • "Frostnatt 2" av Clare Francis
  • "Brennende jente" av Mark Billingham
  • "Løgnens datter" av Eleanor Hibbert
  • "Stum sitter guden (av Anna Jansson) [Imported] (Swedish) (Maria Wern, 1)" av Anna Jansson