Fredrikstad syndromet

av (forfatter) og Eddie R. Sjøborg (forfatter).

Kolofon 2009 Heftet

Flere tilfeller med akutt åndenød og rask død gjør at mistanken rettes mot en ny legionella-epidemi i Fredrikstad. Men negative prøver og mislykket smittesporing øker mistanken om at det kan ligge kriminell virksomhet bak. Panikkstemningen øker da det dukker op stadig nye og uforklarlige dødsfall i flere av landets største byer. De første spor kommer da gamle dokumenter fra 1943 dukker opp ved en av Fredrikstads bedrifter.

Fredrikstad Syndromet er en umåtelig spennende kriminalroman hentet fra miljøet i og rundt Sentralsykehuset og større industri-bedrifter i Fredrikstad. Flere tilfeller med akutt åndenød og rask død gjør at mistanken i første rekke rettes mot en ny legionella- epidemi i byen. Negative prøver og mislykket smittesporing øker mistanken om at det kan ligge kriminell virksomhet bak de mange dødsfall. Panikkstemning brer seg over hele landet da det dukker opp stadig nye og uforklarlige dødsfall i flere av våre største byer. De første spor i gåten kommer da gamle dokumenter fra 1943, fra nazimiljøet i Fredrikstad, dukker opp. En tornado av hendelser leder leseren gjennom det som til slutt skal gi den uventede sjokkløsning på mysteriet som i over 60 år har ligget som en udetonert bombe.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2009

Genre Krim

Omtalt sted Østfold

Tenk på det du sier så du ikke sier det du tenker.

Politimesteren entrer rommet. Denne gang i sin beste uniform,skjorte og slips. Hans kone hadde forlangt dette siden nyhetene sikkert kom på Dagsrevyen,og hennes mor i Trondheim så alltid på Dagsrevyen, så derfor...