Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka presenterer begreper og tekster som kan skape større forståelse for barnehagen i et samfunnsperspektiv, og belyser ulike innfallsvinkler ved pedagogisk dokumentasjon.
Omtale fra forlaget
Barnehagen er i en brytningstid både faglig og politisk. Barnehagen er underlagt et nytt departement. Sammen med ny barnehagelov og rammeplanen har dette gitt barnehagen et nytt samfunnsmandat. Førskolelærere og førskolelærerstudenter har fått nye utfordringer. De politiske endringene må omsettes i praksis og håndteres faglig av førskolelærerne. Omsorg og læring er viktige begreper i barnehagens mandat, og de har symbolkraft. Er balansen mellom omsorg og læring endret, eller er dette begreper som forutsetter hverandre? Med denne boken ønsker forfatterne å bidra til større profesjonsbevissthet blant førskolelærere. De presenterer begreper og tekster som kan skape større forståelse for barnehagen i et samfunnsperspektiv, og belyser ulike innfallsvinkler ved pedagogisk dokumentasjon. Mimi Bjerkestrand er leder for seksjon barnehage i Utdanningsforbundet. Hun er førskolelærer og har tidligere arbeidet som pedagogisk leder og styrer. Turi Pålerud er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Oslo. Louise Birkeland er førstelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Bergen. Turid Thorsby Jansen er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold. Thomas Moser er professor og forskningsleder ved Barnehagesenteret,Høgskolen i Vestfold. Kristin Rudjord Tholin er høgskolelektor i pedagogikk ved Høgskolen i Vestfold.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788245004816
EAN 9788245004816
Språk Bokmål
Sider 194
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket