Fjærlett

landet bortenfor verden

av (forfatter) og Snefrid Tjørn Steffensen (illustratør).

Skriveakademiet Solberg 2022 Innbundet

Hvilke hemmeligheter skjuler seg i den mørke skogen?
Hvor ble det av jenta som forsvant for lenge, lenge siden?
Hvor ligger Fjærlett - landet bortenfor verden?

Det er tidlig i desember. Julegrana på torget er tent, og glade barn lager engler i snøen. Bak vinduene i Rådyrspranget 5 sitter Tobias og tenker på Beste. Tobias savner ham så mye at det gjør vondt i hjertet.

Én gang fortalte Beste om en magisk fjær, og om et fantastisk land som lå bortenfor verden. Kanskje er det dit han har dratt?

Sammen med lillesøsteren Mathilde og vennen Jonas bestemmer Tobias seg for å lete etter Beste. Men reisen viser seg å bli farligere enn han hadde trodd.

«Fjærlett - landet bortenfor verden er en vidunderlig kalenderbok om savn, julemagi og håp.»

Forlag Skriveakademiet Solberg

Utgivelsesår 2022

Genre Fantasy

BOKOMTALE: Fjærlett – Landet bortenfor verden. Leseeksemplar fra forfatteren

Da forfatterens barn var små, leste hun godnatt-eventyr for dem. Ofte valgte hun isteden å dikte historier hvor barna hadde hovedrollen. Sønnen Tobias hadde en funksjonshemming, og var avhengig av rullestol. I historiene var han som andre barn, og kunne bevege seg fritt, iallefall når de dro til Fjærlett.

Dette er en helt fortryllende bok som bør finnes i hopetall under juletreet i år. Rørende og nydelig historie, fantastiske illustrasjoner.

Les hele omtalen her

Denne vakte lite advents- og julestemning hos meg, det ble for trist og mørkt synes jeg.