Femti flotte år med Frode Kommedal

komisk drama i to akter

Oktober 2015 E-bok

Geggi, en gladlaks og skrønemaker, har nettopp sluppet ut fra Åna fengsel og trenger et sted å bo. Det er på tide å ringe vennen Svein-Inge, en rolig mann med jobb hos Trykkerispesialisten. Kona hans Hilde sliter med etterveksten og har en smashing, men stridbar svigermor i andre etasje. Sønnen i huset digger yogakjæresten Silje og heavy metal. Idet Geggi kommer inn døra hos familien, begynner en gammel og uhørt hemmelighet å røre på seg.

Med stykket "Femti flotte år med Frode Kommedal" er Tore Renberg både dramatiker og instruktør for første gang. Renberg har skrevet for scene og teater flere ganger før, og denne gangen leverer han et stykke fylt av hverdagsforviklinger, varme, en liten dose kriminalitet og høy grad av komikk.

Stykket hadde urpremiere på Rogaland teater 22. april 2015, og har gått for fulle hus og stor jubel. Stykket settes opp igjen fra 4. november til 22. desember 2015.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 2015

Genre Humor

Omtalt sted Rogaland

• "Mitt liv var et hett bibliotek - roman" av Kristian Klausen
  • "Renselse - romanen om Jakob Malde den ved Gud evig forbundne for verden alltid tapte, sett, elsket, aktet" av Tore Renberg
  • "Matriarkat - roman" av Tore Renberg
  • "Biopsi" av Lars Ramslie