Falsk natur

av (forfatter) og Carina Westberg (oversetter).

Cappelen Damm 2019 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

Fem kvinner legger motvillig ut på en teambuildingstur i den australske villmarken. Bare fire av dem kommer tilbake. Kvinnen som mangler er Alice, den manipulerende og mislikte kollegaen med store ambisjoner. Politiets etterforsker Aaron Falk blir kalt inn da han allerede er i gang med etterforskning av bedriften kvinnene jobber i. - Alice er hans kontakt fra innsiden.

Under avhørene av de fire gjenværende kvinnene vokser det fram et lite flatterende bilde av maktmisbruk, mistillit og svik. Det er har vært et sterk vennskap mellom kvinnene, men også et nett av løgner misunnelse og gamle historier. Samtidig renner tiden ut for å finne Alice i live - Alice med alle hemmelighetene.

« [...] En forbløffende bok fra en forbløffende forfatter.» A.J. Finn, forfatter av Kvinnen i vinduet

«En fengslende bok som tar pusten fra deg.» New York Times

ISBN13 9788202611743

EAN 9788202611743

Omtalt sted Australia

Fem kvinner er på teambuilding-tur i Australias ødemark. De fleste ganske motvillige. Kun fire sv kvinnene returnerer. Alice er sporløst forsvunnet.
Aaron Falk blir tilkalt sammen med partneren, Carmen Cooper. De har hatt kontakt med Alice angående en etterforskning av firmaet hun og de andre kvinnene jobbet i. Alice var manipulerende og mislikt av flere kolleger. Under avhørene av de andre kvinnene, aner Falk løgn, svik og gamle hemmeligheter. Klokka går, og tiden begynner å renne ut for Alice.

Andre bok om Aaron Falk, og likte også denne, selv om «Tørke» var et lite hakk bedre.

• "Jenta i den grønne kjolen" av Derek B. Miller
  • "Flukten fra kirsebærtreet" av Andrew Miller