Etter festen

Aschehoug 2011 Innbundet

Boka er en frittstående oppfølger av Til og fra fest (2010). Vi møter Ragna på vei til foreldrenes hus, dagen etter farens 70-årsfest. En fest hun har følt ansvar for, men som hun ikke føler hun lyktes med. Tilsynelatende ser alt ut til å ha gått greit, men hun vet at greit ikke er godt nok for foreldrene.

"Etter festen" er en frittstående oppfølger til "Til og fra fest" (2010), der vi fulgte musikeren Espen til en 70-årsfeiring som ble skjebnesvanger. Som utenforstående deltaker i familiesammenkomsten ble han observatør så vel som katalysator, og da verten ble funnet død, framsto han som mistenkt. I årets roman blir hendelsene sett fra en annen synsvinkel. Vi følger jubilantens eldste datter Ragna i ukene etter feiringen. Romanen beskriver familiescener som er like gjenkjennelige som de er ekstreme. Opprullingen avdekker ikke bare hvem den skyldige er, men også hva limet som samler en familie, kan bestå av.

ISBN13 9788203350931

EAN 9788203350931