Erling Skjalgsson

Rygenes konge

Erling Skjalgssonselskapet 2002 Innbundet

I denne boka får du nærmere kjennskap til Erling Skjalgsson, også kalt Rygekongen eller Rygenes konge. Vi får vite mer om livet hans, blant i en dramatisk fortelling om hans siste kamp i 1028. Boka forteller også om tilknytningen mellom Erling Skjalgsson og Olav Tryggvason, hans svoger. Du kan også lese om hvordan Erling Skjalgsson ble oppfattet av samtid og ettertid, både i Norge og Danmark. Boka har også en illustrert årstalliste som starter ved Kristi fødsel og går til vikingtidens slutt.

Forlag Erling Skjalgssonselskapet

Utgivelsesår 2002