Omtale fra forlaget
En stor andel av endringsprosessene som settes i gang i organisasjoner, mislykkes. Faktisk har internasjonale undersøkelser vist at så få som ti prosent av dem kan karakteriseres som vellykkede. Problemet endringskynisme oppstår når de ansatte opplever at det endres for endringens skyld, og ikke for å forbedre virksomheten. Hvorfor er det slik? Og hvordan kan man unngå at endringsprosesser feiler? Denne boken forklarer fenomenet endringskynisme gjennom praktiske erfaringer fra norske virksomheter og teoretiske forklaringsmodeller. I bokens siste del rettes fokuset mot håndtering og forebygging av endringskynismen. Dette er en bok for dem som søker forskningsbasert kunnskap om endring og medvirkning i organisasjoner. Den vil være nyttig for studenter innen organisasjon og ledelse, og et godt verktøy både for ledere og medarbeidere som ønsker en tryggere basis og solid forankring for sine endringsprosjekter.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2016
Format Heftet
ISBN13 9788205467682
EAN 9788205467682
Språk Bokmål
Sider 205
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket