Elsk din fiende

Aschehoug 2009 Innbundet

Paul finner onkelen sin med en kniv i brystet. Paul får knapt tid til å tenke over hvem som står bak, før drapsmennene kommer tilbake og han må løpe for livet. Snart er Paul jaget av både politi og kriminelle, og mens han flykter må han forsøke å renvaske seg og finne ut hvem som har beordret drapet. Flukten leder ham på en farefull ferd, langs de engelske kanalene, over Nordsjøen og til Norge. Han møter også en sterk og rødhåret kvinne som har sine helt spesielle grunner for ikke å hjelpe ham. Spørsmålet er om hun klarer å la være.

Når Paul Weller låser seg inn i onkelens hjem i Braunston, finner han onkelen med en kniv i brystet. Paul får knapt tid til å tenke før drapsmennene kommer tilbake og han må løpe for livet. Snart er Paul jaget av både politi og kriminelle. Flukten leder ham på en farefull ferd langs de engelske kanalene, over Nordsjøen og til Norge. Det viser seg at mørke krefter står bak. Men han møter også en sterk og rødhåret kvinne som har sine helt spesielle grunner til ikke å hjelpe ham. Spørsmålet er om hun klarer å la være. Herodes Falsk har skrevet en intens og fornøyelig historie, hans første krim.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788203195686