Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Målsettingen med boka er at man lettere skal forstå hvordan det er å være barn og ungdom i hjem, skole og nærsamfunn. For å kunne forstå må man gi fenomenene navn og ta i bruk begreper og teorier om barn og unge og deres verden. Boka presenterer nye og pedagogiske perspektiver fra de senere års forskning og teoriutvikling, samtidig som røttene til en mer etablert teori kommer fram. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Målsettingen med boka er at man lettere skal forstå hvordan det er å være barn og ungdom i hjem, skole og nærsamfunn. For å kunne forstå må man gi fenomenene navn og ta i bruk begreper og teorier om barn og unge og deres verden. Boka presenterer nye og pedagogiske perspektiver fra de senere års forskning og teoriutvikling, samtidig som røttene til en mer etablert teori kommer fram. Med litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Tano Aschehoug
Utgivelsesår 1991
Format Heftet
ISBN13 9788251829403
EAN 9788251829403
Språk Bokmål
Sider 362
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket149 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verketHer kommer jeg til å samle bøker som jeg har lest og som jeg skal lese, og som (som jeg tror) er relevante for skolebibliotekarbeidet. Lista skal fungere som en referanseliste/huskeliste og forhåpentligvis gjøre mitt fundament som skolebibliotekar enda mer solid.
Boktips mottas med takknemmelighet!