Omtale fra forlaget
For lærere og lærerstudenter. Boka handler om å lese elevtekster, skrevet av elever fra 1. til 9. klasse, i ulike sjangre og ut fra ulike skrivesituasjoner. Forfatteren tar utgangspunkt i forskjellen mellom talt og skrevet språk, og arbeider seg inn mot elevtekstene på ulike språklige nivå. Metodiske og didaktiske overveielser knyttes hele tiden til analysen. Har litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Cappelen Damm akademisk Landslaget for norskundervisning
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788245607475
EAN 9788245607475
Serie LNUs skriftserie (126)
Språk Bokmål
Sider 207
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
En helt ok bok om elevens tekst i grunnskolen. Den tar for seg kanskje litt for mange elevtekst eksempler og analyser dem, og i lengden blir det noe kjedelig og uinteressant. Innimellom kan tekstanalysene allikevel skimte noe interessante poenger. Boken innholder også et liten gramatisk del, men lærer leseren om hva man bør være obs på når elever skriver forskjellige type tekster. Leste ferdig boken etter eksamen, så kan hende "ferdig" følelsen gjorde noe med resten av boken. Boken kan være lur å dykke nærmere ned i når aktuelle og mer avanserte elevtekstsituasjoner oppstår i klasserommet. En bok som er blitt brukt i lærerstudiet gjennom flere år og utgaver.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket