Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken går inn i problematikken rundt lese- og skrivevansker, og tar opp en rekke spørsmål og drøfter disse i lys av nyere forskning. Den gir en innføring i hvordan man går frem ved diagnostisering av dysleksi og har forslag til pedagogiske tiltak. Har ordforklaringer, referanseliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Kunnskapen om dysleksi har blitt betydelig utvidet i løpet av det siste tiåret. I denne oppfølgeren til Dysleksi som kom i 1991, er derfor perspektivet på dysleksi utvidet. Områdets tverr- og mangevitenskapelige natur er blitt stadig større. Synet på kunnskap, synet på lærere og synet på elever har gjennomgått forandringer, samtidig som kvalitative forskningsmetoder har vunnet mer innpass innenfor atferdsvitenskapene. Her avspeiles disse perspektivene klarere, og den tradisjonelle medisinske og individinnrettede tilnærmingsmåte kompletteres med et mer sosialt perspektiv på dysleksien. I den reviderte utgaven er det kun foretatt små endringer, i all hovedsak er litteraturhenvisninger oppdatert.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788205280564
EAN 9788205280564
Språk Bokmål
Sider 340
Utgave 4
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket