Dyrk kjerner, frø og knoller

av (forfatter), Lennart Engstrand (medforfatter) og Eirik Myhr (oversetter).

Orion 2004 Innbundet

Forfatteren forklarer hvordan du kan drive fram planter selv, av kjerner, frø og knoller som du finner i frukt- og grønnsakdisken i butikken. Hun tar for seg planter som hestekastanje, papaya, kaffe, mango, oliventre, granateple, druer og ingefær, og forklarer hva du skal gjøre for å få best mulig resultat.

Det er mulig å dyrke frem flere planter enn du tror i din egen vinduspost. Og ikke bare det . men også planter som du ellers bare ser som frukt på supermarkedet. Denne boken er skrevet for nysgjerrige hobbygartnere. De fleste kjerner, frø og knoller som er med i denne boken finnes i matbutikken eller på markedet. Spis og kos deg med spennende og deilige frukter og grønnsaker . etterpå sår du frøene og følger med etter hvert som de gror. Denne boken er ikke bare for voksne. La barna også få prøve seg. Forfatteren har selv dyrket frem alt i denne boken, så her bør alle kunne lykkes.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2004

Jord og mold, frø og spirer, lukten av vår og blomsterdrømmer!