Dragemåned

av (forfatter) og Nina M. Due (gjendikter).

Gyldendal 2008 Innbundet

Kenny og Kerstin er kommet tilbake til byen etter sommeren på feriekoloni. Verken Kenny eller Kerstin har det noe bra hjemme, og de finner ut at de må stikke av før barnevernet sender dem til fosterforeldre eller på barnehjem. På flukt treffer Kenny og Kerstin mange små og mange store, men det er vanskelig å vite hvem man kan stole på. Dette er den andre boka om Kenny og Kerstin.

Frittstående fortsettelse til den kritikerroste "Samuraisommer" Jeg visste at det var noe spesielt med oss. Med meg og Kerstin. At det hang sammen med reisen vi skulle legge ut på. Reise og reise, forresten. Noen ville nok kalle det å rømme. Eller flykte. For Kerstin var det nok det. Hun måtte flykte. Jeg trengte bare å komme meg vekk.Det er høst, og samuraiene Kenny og Kerstin er tilbake i byen etter den siste sommeren på leir. Kenny bor sammen med moren sin, og det gjør Kerstin også, men det funker dårlig for dem begge. Til slutt skjønner Kenny at barnevernet kommer til å sende dem begge på barnehjem eller til fosterforeldre. De må stikke. På reisen treffer Kenny og Kerstin mange små og mange store, som for eksempel sverdslukeren Mister Swing og en japaner som heter Lasse. Men hvem kan man egentlig stole på?Åke Edwardson har blant annet skrevet de prisbelønte kriminalromanene om kommisær Winter og den kritikerroste romanen "Jukebox". Hans første ungdomsbok, "Samurajsommar", ble nominert til Augustprisen 2005.

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788205378384