Døden i forkledning

av (forfatter) og Liv Almestad (oversetter).

Forlaget God Tid 2008 Innbundet

James Carters blir funnet drept i landsbyen Compton Dando. Retten mener det hele var et uhell men etter mange rykter blir førstebetjent Barnaby tilkalt for å etterforske det mistenkelige dødsfallet. Herregården hvor offeret blir funnet, tilhører en gruppe med New Age medlemmer. Da et annet offer dukker opp øker mistanken mot medlemmene.

En ny klassisk kriminalroman fra vår tids mester i sjangeren! Landsbyen Compton Dando har lenge spådd et skjebnesvangert utfall av alt det merkelige som foregår på Golden Windhorse, den Elisabethanske herregården hvor medlemmene av en underlig New Age gruppe holder til. Og James Carters bortgang på mystisk vis baner vei for en rekke makabre rykter. Men selv om retten, til stor skuffelse for tilhørerne, mener at dødsfallet var en ulykke, tar det ikke lang tid før førstebetjent Barnaby blir tilkalt for å etterforske et kaldblodig mord. Caroline Graham skildrer den engelske landsbygden som ingen andre. Hennes klassiske kriminalmysterier er etter hvert blitt svært så populære i bokform, også langt utenfor Storbritannias grenser, i likhet med TV-serien om førstebetjent Barnaby.

Forlag Forlaget God Tid

Utgivelsesår 2008