Din første leseløve

av (forfatter), Arne Berggren (forfatter), Anne B. Ragde (forfatter), Berit Sømme (illustratør), Reidar Kjelsen (illustratør) og Philip Hauglin (illustratør).

Damm 2004 Innbundet

Løgnen om Jippi: Janna får en hundevalp. Men den er ikke helt hennes, hun skal bare bo hos familien i ett år, før hun skal blir førerhund. Men Janna har lyst til å beholde Jippi, så hun later som om Jippi biter. Slik ble Otto Monster til: Otto Monster lurer på hvordan han ble til, og spør broren Jørgen, søsteren Anne og faren. Men ingen vil fortelle han sannheten. Til slutt spør han moren, som kan fortelle at hun snøt han ut av nesen. Kompiser: Alle er redde for Tom, og han har ikke mange venner. Men en dag begynner det en ny gutt i klassen som er like tøff som Tom, og til slutt blir de kompiser.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2004