Omtale fra forlaget
Denne boken retter søkelyset mot barn og unge som viser en innagerende atferd i barnehage og skole. De barna som ofte blir borte i en hektisk hverdag i barnehage og skole, og som noen ganger kan være litt for lett å gå forbi. Bakgrunnen for boken er et doktorgradsarbeid der blant annet barn og unges stemme har en sentral plass for å forstå innagerende atferd enda bedre. I andre utgaven av boken er ny forskningsbasert kunnskap anvendt opp mot konkrete tiltak i barnehage og skole. I tillegg er fokuset i enda større grad rettet mot hvordan en kan forstå og handle i møte med den innagerende atferden og legge til rette for trygge og gode barnehage- og skolemiljøer. Ingrid Lund er professor i spesialpedagogikk ved Universitetet i Agder og har bred erfaring fra barnehage, skole og barne- og ungdomspsykiatrien.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2024
Format E-bok
ISBN13 9788245052077
EAN 9788245052077
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketAt man, naar det i sandhed skal lykkes en at føre menneske hen til et bestemt sted, først og fremmest maa passe paa at finde ham der, hvor han er og begynde der. Dette er hemmeligheden i al hjælpekunst. Enhver der ikke kan det, han er selv i inbildning, naar han mener at kunne hjælpe den anden. For i sandhed at kunne hjælpe en anden, maa jeg forstaae mere end han, men dog vel først og fremst forstaae det, han forstaar.
(Søren Kierkegaards kjente sitat fra innledningsordene til paragrafavsnittet i Synspunktet for min forfatter-virksomhed (1859), kapittel 1, § 2)
Vi har etter hvert fått mange gode forslag til for eksempel elevsamtalen som vi kan kopiere og dele ut. Men de har liten verdi dersom de følges opp av en redigerende voksen som underkjenner den enkeltes opplevelse. Det hjelper ingenting med en god metodisk manual, utarbeidet av de beste fagfolk i landet, dersom ikke den voksne som gjennomfører innholdet i manualen, viser en anerkjennende væremåte i møte med hvert barn eller hver ungdom.
Ingenting.
5 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket