Den svikefulle sjarmøren

Alpha forl. 2011 Heftet

Boka skildrer hvordan en kynisk og manipulerende mann sjarmerer ei rekke kvinner. De blir forvirret, han forsvinner for så plutselig å dukke opp igjen, og han påfører dem skyld og skam på sin innøvde og nedlatende måte.

Forfatteren gir forsmådde og krenkede kvinner en stemme. Hun beskriver hvordan en intelligent og kynisk mannlig sjarmør kommer kvinne etter kvinne inderlig nær for så å forvirre dem og plutselig forsvinne, for etter en stund atter å gjenvinne enkelte av dem. Det som kjennetegner kvinnestemmene i boka er at de alle gir inntrykk av å være reflekterte, ressurssterke, levende og varme. Og de uttrykker sorg og selvransakelse fordi han påfører dem alle skyld og skam på sin lenge innøvde og profesjonelle, men dog så nedlatende måte. Forfatteren har tidligere utgitt: "Den voldelige sjarmøren" Alpha Forlag 2011.

Forlag Alpha forl.

Denne klarte jeg virkelig ikke å få noe grep på. Er det reelle brev eller bare funnet opp? Er det han fra forrige bok som har skrevet de fra sjarmøren? Er det fra en kvinne eller mange kvinner? Har det noen sammenheng med forrige bok og brevene hun fant der? Hvordan har hun i så fall fått tak i det han skrev?