Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir en innføring i pedagogisk arbeid i flerkulturelle grupper i skolen. Den handler om hvordan lærerne kan ivareta et språklig og kulturelt mangfold, og beskriver hvordan det flerkulturelle perspektivet blir en selvfølgelig del av lærernes pedagogiske og didaktiske arbeid. Forfatterne tar også opp den tospråklige opplæringen og utviklingen av tospråklige ferdigheter, samt tiltak som spesielt ivaretar minoritetsspråklige elever. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i PPT. Med litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Boka gir en innføring i pedagogisk arbeid i flerkulturelle grupper i skolen. Den handler om hvordan lærerne kan ivareta et språklig og kulturelt mangfold, og beskriver hvordan det flerkulturelle perspektivet blir en selvfølgelig del av lærernes pedagogiske og didaktiske arbeid. Forfatterne tar også opp den tospråklige opplæringen og utviklingen av tospråklige ferdigheter, samt tiltak som spesielt ivaretar minoritetsspråklige elever. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i PPT. Med litteraturliste og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788215005072
EAN 9788215005072
Språk Bokmål
Sider 318
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket