Den coachende treneren

Bok 1[3]

Om å coache begynnere

av (forfatter), Erlend O. Gitsø (forfatter), Per Åge Eriksen (foto) og Eirik Førde (foto).

Akilles og Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité 2017 Heftet

Den coachende treneren - om å coache begynnere, den første av tre bøker i serien «Den coachende treneren», handler om det å være trener for dem som nylig har startet med idrett. Å jobbe godt med nybegynnere er en viktig oppgave. En god trener legger grunnlaget for aktiv deltakelse og kan gi motivasjon og glede til en videre idrettskarriere.
Boka tar for seg selve fundamentet for en trygg trenerrolle og et godt samarbeid med foreldrene. Viktige temaer som motivasjon og kommunikasjon blir gjennomgått, med eksempler fra ulike idretter.
Her er de tre bøkene i serien: 1. Den coachende treneren - om å coache begynnere 2. Den coachende treneren - om å coache viderekomne 3. Den coachende treneren - om å coache de som satser
I denne 2. utgaven av Den coachende treneren - om å coache begynnere er det gjort noen mindre endringer og oppdateringer i teksten.

Forlag Akilles Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité

Utgivelsesår 2017

Serie Den coachende treneren (1)