De gule dvergene

av (forfatter) og Jill Moursund (illustratør).

Aschehoug 2006 Innbundet

En dag Arild kommer hjem fra skolen, er huset tomt. Han går ut i gatene, men det er stille overalt. Ingen mennesker, ikke noe liv å se, bortsett fra en gul dverg som sitter på en fortauskant og slår en terning mens han mumler for seg selv. Dette kommer til å bli den merkeligste dagen Arild har opplevd.

En dag Arild kommer hjem fra skolen, er huset tomt. Han går ut i gatene, men heller ikke der er det noen mennesker, ikke noe liv å se. Bortsett fra en underlig, liten og gul skapning som sitter på en fortauskant og slår en terning mens den mumler for seg selv. Dette blir starten på den merkeligste dagen Arild har opplevd.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788203248320

EAN 9788203248320

Serie Lesehesten

Arild var alene hjemme. Han likte ikke å være den første som kom hjem. I dag var den store leiligheten enda tommere enn den pleide. Skulle han prøve å ringe til pappa på jobben?

Arild gikk over terskelen til entreen og løftet av telefonrøret. Men telefonen var helt død. Han prøvde å slå de åtte tallene likevel, men telefonen var like taus.

• "Spåkona" av Line Baugstø
  • "Jeg vil ikke gå og legge meg!" av Astrid Lindgren
  • "Anna - en fabel om klodens klima og miljø" av Jostein Gaarder
  • "Kjærlighet - utvalgte sitater" av Paulo Coelho
  • "Pulverheksa og plageånden" av Ingunn Aamodt
  • "Vår utrolige hjerne - en nervepirrende fortelling om vår dynamiske og formbare hjerne" av Johan Norberg
  • "Odd og frostkjempene" av Neil Gaiman