Darkness, be my friend

Pan Macmillan Australia Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Pan Macmillan Australia

Format Paperback

Darkness, Be My Friend er veldig spennende og godt skrevet. Jeg har ikke funnet noe å pirke på, likevel er jeg ikke super-imponert. Boka mangler det lille ekstra som gjør at jeg elsker den. Ikke misforstå meg, jeg likte boka veldig godt, men jeg elsket den ikke. Om du skjønner? Alt er veldig gjennomført og bra, men det lille ekstra er ikke der...

Jeg liker godt måten Ellie forteller på. Hun er helt ærlig med seg selv og leseren, og det synes jeg er veldig interessant. John Marsden skriver godt, og det var gøy å lese, men boka var litt for lett å legge fra seg. Dessverre! Jeg ville veldig gjerne elske boka siden jeg var litt skuffet over den norske oversettelsen av bok tre, Frosten, tredje dag.

Jeg liker godt Ellie og vennene hennes Homer, Lee, Fi og Kevin. De virker som om de kunne ha levd, og det beste er at ingen av dem er perfekte. Jeg er litt lei av perfekte karakterer. Ingen er jo perfekte i virkeligheten. Jeg skulle gjerne visst litt mer om hvordan vennene til Ellie tenkte, men det er litt vanskelig siden det er Ellie som forteller.

Alt i alt er dette en bra bok, men den mangler det lille ekstra. Jeg anbefaler serien likevel!

Innlegget ble opprinnelig publisert på bloggen min.

Funny sort of race where the guy at the finish line shoots you. Normally it's the starter who has the gun.