C.G. Jung

livsreisen - menneskets indre reise mot åndelig vekst og forvandling

om Carl Gustav Jungs liv og tenkning

av (forfatter) og Lisbeth Lyngaas (oversetter).

Hilt og Hansteen 2002 Innbundet

Denne boken beskriver Jungs liv og tenkning. Gjennom studier som han gjorde av seg selv og pasientene sine, ble han overbevist om at livet har en åndelig hensikt utover de materielle målene vi setter oss. Hovedoppgaven vår er etter hans skjønn å oppdage og utvikle våre dype, medfødte ressurser. Hvert kapittel inneholder øvelser som viser hvordan vi kan ta i bruk Jungs ideer i vårt eget liv. De kan veilede oss på vår egen forvandlende reise mot psykologisk og åndelig helhet.

En fascinerende innføring i Carl Gustav Jungs liv og arbeid.
Jung var overbevist om at livet har en åndelig hensikt utover de materielle målene vi setter oss. Oppgaven vår er etter hans skjønn å oppdage og utvikle våre dype, medfødte ressurser.

Forlag Hilt og Hansteen

Utgivelsesår 2002

Omtalt person Carl Gustav Jung

Bøker jeg ønsker meg, fint hvis noen ønsker å bytte bort disse(eller til nød selge).

• "Sansenes magi - å se mer enn du ser" av David Abram
  • "Broer til oss selv - forstå deg selv gjennom eventyr og drømmer" av Astri Hognestad
  • "Bli venn med skyggen din - om mulighetene i sjelens mørke sider" av Connie Zweig
  • "Hverdagens magi - veien til glede" av Ragnhild N. Grødal
  • "Plantenes ånd - planter er intelligente åndelige skapninger som kan heve vår bevissthet til et nivå der healing kan skje" av Pam Montgomery
  • "Påfyll til livets krukke" av Ragnhild N. Grødal
  • "Symbolene og det ubevisste" av Carl Gustav Jung
  • "Hva i huleste vet vi? - om de uante mulighetene som kan forandre din daglige virkelighet" av William Arntz
  • "Eksistensens psykologi - en introduksjon" av Bo Jacobsen
  • "Pustens mirakel - helbred deg selv ved hjelp av ditt eget åndedrett" av Andy Caponigro
  • "Lær deg å bruke intuisjonen - en veiledning i å følge sin indre visdomskilde" av Penney Peirce
  • "Lemuria og Atlantis - er en høyere åndelig bevissthet med forbindelse til de forhistoriske sivilisasjonene i ferd med å åpenbare seg i oss?" av Shirley Andrews