Brusboka

Kontur 2020 Innbundet

Hvordan fikk Pepsis fremste lobbyist Richard Nixon Pepsi inn på markedet i Sovjetunionen? Hvem vant kappløpet om å bli den første colaen som ble drukket i verdensrommet? Hvorfor blander rappere brus med narkotisk hostesaft? Hva skjedde da Tøyen Cola lanserte Jallasprite?

I Brusboka dykker Anders K. Smedstad (også kjent som rapperen Oral Bee) ned i en herlig verden bestående av sirup og bobler, i en salig miks av historie, fun facts og kultur.

Smedstad har i mange år vært redaktør for Brusbloggen og anmelder brus i podcasten Lotion & Smedstad. Som artist har han gitt ut tre konseptalbum om brus: Brus Bangers, Brus Bangers 2 og Julebrus Bangers.

Len deg tilbake stolen, popp en boks med noe god importbrus og bli med på en uforglemmelig reise inn i brusens verden.

Forlag Kontur

Utgivelsesår 2020

BOKOMTALE: Brusboka av Anders K. Smedstad. Leseeksemplar fra Kontur

I denne boka blir du med inn i brusens verden. Rapperen Oral Bee har skrevet ned egne erfaringer, fakta, fun facts og litt kultur. Hvorfor måtte f.eks. Champagnebrus bytte navn til Sjimpanse? Hva er historien bak Cola og Pepsi? Når kom julebrusen Hamar og Lillehammer julebrus på markedet? Hvilken brus foretrekker Morgan Sulele? Kan du noen sangtekster som handler om brus? Dette og mye mer får du svar på i denne boka.

Interessant bok med fakta om brus. Her var det flere brusmerker som jeg aldri har hørt om. Fin bokgave til en som liker brus.

Les hele omtalen her

Har kommet så langt at jeg trenger en ny liste.