Bruddstykker

av (forfatter) og Torleif Sjøgren-Erichsen (gjendikter).

Gyldendal 2005 Innbundet

Jean lever av å passe hus. Walden Manor, en isolert herskapsbolig i landlige omgivelser, er hennes siste oppdrag. En knust tekanne og et nøkkelknippe fører imidlertid til at Jean begynner å ta huset i besittelse på en måte hun aldri ellers hadde våget. Da to unge mennesker, Michael og Steph, flytter inn, innbiller hun dem at hun er husets eier. Michael går inn i rollen som den sønnen hun aldri fikk. For første gang er hun lykkelig. Men idyllen må nødvendigvis ta slutt den dagen den rettmessige eieren står i døren, eller en av dem gjenkjennes av utenforstående. Jean, Michael og Steph oppdager at de er villige til å gå langt og gjøre ting de ikke trodde de var i stand til, for å beskytte sitt nye liv.

Prisbelønnet britisk kriminalroman om hvor langt et menneske er villig til å gå for å verne om sine interesser Jean lever av å passe hus. Walden Manor, en isolert herskapsbolig i landlige omgivelser, er hennes siste oppdrag, og hun går en usikker fremtid i møte . en aldrende kvinne uten fast inntekt, uten oppsparte midler. En knust tekanne og et nøkkelknippe fører imidlertid til at Jean begynner å ta huset i besittelse på en måte hun aldri ellers hadde våget. Da to unge mennesker, Michael og Steph, flytter inn, innbiller hun dem at hun er husets eier. Michael går inn i rollen som den sønnen hun aldri fikk. For første gang er hun lykkelig. Men idyllen må nødvendigvis ta slutt den dagen den rettmessige eieren står i døren . eller en av dem gjenkjennes av utenforstående. Jean, Michael og Steph oppdager at de er villige til å gå langt og gjøre ting de ikke trodde de var i stand til, for å beskytte sitt nye liv.Morag Joss ble i 2003 tildelt The Silver Dagger Award for Bruddstykker. Hun har tidligere skrevet en serie på tre kriminalromaner.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205331211