Mørke skyer

av (forfatter) og Ellen Karine Berg (oversetter).

Cappelen Damm 2011 Innbundet

Ni år gamle Rosie drømmer at faren Daniel har tre mørke skyer hengende over seg, og at han er i livsfare. Han avfeier drømmen, men så skjer den ene ulykken etter den andre. En dag blir han kontaktet av en privatetterforsker som forteller at Daniels far ligger for døden. Daniel er adoptert, og har blitt fortalt at den biologiske faren er italiener. Nå viser det seg at han er tibetaner, og denne erkjennelsen fører Daniel inn i farefulle situasjoner.

Rosie er en inntagende niåring. Hun lager detaljerte kopier av bygninger som hun sier hun har sett i drømme, og hun forteller faren Daniel, som er helikopterpilot, at han har tre mørke skyer hengende over seg, og at han vil falle ut av himmelen og være i livsfare. Det er lett nok å avfeie en niårings drømmer, men så skjer den ene ulykken etter den andre, og det begynner å bli nifsere enn han liker.

Plutselig en dag blir Daniel kontaktet av en privat etterforsker som forteller at Daniels far ligger for døden. Daniel er adoptert, men moren har fortalt at hans biologiske far er italiener, men nå får han vite at faren er tibetaner, og denne erkjennelsen skal føre ham inn i stadig nye uventede og farefulle situasjoner.

Utgivelsesår 2011

ISBN13 9788202331443

EAN 9788202331443

Genre Thriller

Spennende og velskrevet krim.
Handling i Vancouver Canada og Tibet.
Jeg likte godt at bakteppet er konflikten Kina og Tibet og lærte litt av hvert om temaet

Vi møter helikopterpiloten Daniel med uklar familiebakgrunn. Han har datteren Rosie som har forutanelser om at faren er i livsfare……

Leseliste.

• "Dans med djevelen" av Torkill Wiik