Bruddlinjer

Gyldendal 2017 Innbundet

Nominert til Sørlandets litteraturpris

Hedda snur seg for å sjekke Daniels reaksjon.Men Daniel er ikke ved siden av henne.Daniel er fem mennesker lenger unna, seks mennesker, syv mennesker, åtte mennesker unna - han snor seg gjennom mengden og blir slukt.
Daniel forsvinner på Glastonbury-festivalen. Da lillesøsteren Hedda begynner å lete etter ham, oppdager hun snart at broren har levd et liv hun ikke visste noe om.Samtidig strir Hedda med egne hemmeligheter, og hun frykter at de okkulte ritualene hun har eksperimentert med, har fått skjebnesvangre konsekvenser.

Anmelderne sier:
«Usedvanlig skrivetalent.»Cathrine Krøger, Dagbladet
«Heidi Sævareid har - nok en gang - sikret seg en posisjon som en forfatter som evner å skildre et ungdomsmiljø slik det må føles fra innsiden.»Tom Egeland, VG
«Heidi Sævereids fjerde roman er en sanselig fortelling om ungdommelig søken og vanskelige søsken.»Torgeir Holljen Thon, Fædrelandsvennen
«Ein svært god roman om å bli vaksen og å finne sine eigne grenser.»Kristin Auestad Danielsen, Stavanger Aftenblad
«Få gjør det bedre. Språklig er boken en perle, og det er Sævareids sanselige beskrivelser som gjør romanen så sterk.»Karen Frøysland Nystøyl, Vårt Land

ISBN13 9788205504271

EAN 9788205504271

Omtalt sted England Spania Oslo

Liker psykologien her, og forholdet som skildres mellom de to søsknene.
Vi møter to unge mennesker på jakt etter seg selv, men det går ikke alltid så greit for seg, og de utfordrer sine egne grenser i jakten på frihet, sannhet og lykke... Liker settingen i boka, her får fantasien mange bilder å se for seg! Lurer likevel på når jeg er ferdig, hva boka egentlig vil si til meg som leser. Men absolutt en god reise undeveis!

• "Der ingen finn oss" av Mathias Nyhagen Asplund
  • "Bestem deg, Tony T, bestem deg!" av Erna Osland