Bord, dekk deg!

lekker mat for deg som skal ha mange gjester

av (forfatter), Anders Norrsell (illustratør), Bente-Lill Øygard (oversetter) og Terje Øygard (oversetter).

Schibsted forlagene 2007 Innbundet

Boka gir inspirasjon og oppskrifter til forskjellige typer fester som hagefest, strandfest, fest i lysthuset eller under blomstrende frukttrær, vennemiddag, piknik og cocktailparty. Til hvert festtema har boka et sett med oppskrifter. Til hagefesten får du bl.a. oppskrifter på focaccia, marinerte reker, bakte tomater og chiliglaserte laksefileter, mens du til cocktailpartyet får oppskrifter på bl.a. börek, drinker, melon- og mozzarellaspidd, tortillaruller og pannacotta. Har register.

Hva hindrer deg i å by 15 av dine nærmeste venner på fest? Det vanlige kanskje? Hva du skal lage, hvordan du skal beregne maten . og så alt det praktiske da . Kort sagt: nok av grunner til at det ikke blir noe av. Ta en kikk i denne boken. Hvert kapittel byr på en ny anledning til fest . det er bare å velge . og for hvert tema får du oppskrifter til en hel meny.

Bitte E:son Forsbergs oppskrifter er enkle, men likevel både finurlige og spennende. Her finner du hvitløksmarinerte reker med basilikumsaus til sommerens hagefest, eller appelsin- og limelaks til advent. Budskapet er enkelt: å kunne invitere til fest for mange er ikke vanskelig, bare hyggelig!

Forlag Schibsted forlagene

Utgivelsesår 2007

Jeg har noen meter med kokebøker, men det er alltid plass til en fin til! Må nok innrømme at de fleste er bla- og kosebøker, men her er noen jeg faktisk bruker. Rekkefølgen er (litt) tilfeldig. ;-)

• "Enke for et år" av John Irving