Omtale fra forlaget
Ikke konkurrer med rivaler - gjør dem overflødige! Det handler om å finne den strategi som gjør bedriften unik på markedet og skaper produkter som er overlegne i forhold til konkurrentene. Det gjelder å fokusere på kreativitet og nye ideer - ikke på rå konkurranse på for eksempel pris. Bedriftene har lenge konkurrert knallhardt for å oppnå bærekraftig og lønnsom vekst. De har slåss om konkurransefortrinn, kjempet om markedsandeler og strevd for å skille seg ut. Men i dagens overfylte næringsliv fører ikke dette til annet enn et blodig "rødt hav" der rivaler slåss om en krympende profittressurs. Forfatterne hevder at de fleste bedrifter hvis strategi er å konkurrere i slike røde hav, får stadig mindre sjanse til å skape lønnsom vekst i fremtiden. Morgendagens ledende bedrifter vil lykkes ikke ved å slå konkurrentene, men ved å skape "blå hav" av ubestridte markeder som er modne for å gi vekst. Slike strategier - som kalles "verdiinnovasjon" - gir store sprang i både bedriftenes og kundenes verdi. Samtidig blir konkurranse stort sett avleggs og ny etterspørsel skapt. Det røde hav symboliserer markeder med dødelig hard konkurranse. Det blå hav symboliserer unike markedsposisjoner med minimal konkurranse. Boka utfordrer alt du trodde du visste om vellykkede strategier.
Forlag Damm
Utgivelsesår 2005
Format Innbundet
ISBN13 9788204111586
EAN 9788204111586
Språk Bokmål
Sider 219
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket8 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket