På seg selv kjenner man ingen andre

om kommunikasjon og teambygging

av (forfatter) og Heidi Ihlen (forfatter).

Cappelen 2003 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no

Boka presenterer teknikker og konkrete verktøy til å forbedre og avdekke kommunikasjonsmønstre mellom en selv og menneskene vi omgir oss med.

I denne boka får du vite hvordan du kan oppdage på nytt den du tror du allerede kjenner ut og inn. Om hva som skjer når du midt i en samtale plutselig havner oppi en krangel. Når kjæresten, barnet eller kollegaen din plutselig begynner å oppføre seg helt uforståelig uten at du har gjort noe galt. Ja, du har kanskje til og med prøvd å være spesielt tålmodig, og enda du gjorde så godt du kunne, skar det seg likevel.
Boka gir deg teknikker til å se med nysgjerrighet på det som gikk galt - kanskje få øye på et mønster. At det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom det du mente så godt, og hvordan den andre reagerte. Du lærer hvordan du kan forstå dette gapet mellom intensjon og effekt. Du får konkrete verktøy som du kan løse opp flokene med. I tillegg får du flere gode eksempler som du kanskje vil kjenne deg igjen i og kanskje til og med le litt av.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788202214463

EAN 9788202214463

• "Effekt - falske smil og ekte ørefiker" av Heidi Ihlen
  • "Makt og innflytelse - om påvirkningens kunst" av Anita Bemer
  • "Mestring av psykoser - psykososiale tiltak for pasient, pårørende og nærmiljø" av Helge Jordahl
  • "Åpne samtaler" av Jaakko Seikkula
  • "Festtalerens sitatbok - med historiske hendelser dag for dag"
  • "Det 5. trinn - veien til et nytt samfunn" av Dag Andersen
  • "Flodhesten i dagligstuen - om medavhengighet og møtet med barnet i oss" av Tommy Hellsten
  • "Å mestre øyeblikket - meditasjon på sekundet" av Martin Boroson
  • "Å bli sin egen venn" av Einar Øverenget