Blodsporet

Gyldendal 2006 Innbundet

Lilli (12) og Johannes (14) vet av Sverre Seksti selger hjemmebrent til ungdomsskoleelevene, men de tyster ikke, selv ikke under press. De ordner heller opp på egen hånd sammen med boxeren Felix. Boken er en frittstående fortsettelse av Strupetaket.

Andre bok i en serie på fire spennende krimbøker med ungdommene og hunden Felix i hovedrollene Boxeren Felix og detektivene Lilli og Johannes får en ny sak å løse.Det holder på å gå riktig galt .; især for Johannes. Men Felix setter dem på sporet .; blodsporet...

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205354104

EAN 9788205354104

Serie Felix-bøkene (2)

Genre Spenning

Denne barneboka hørte hele familien på sammen. I det ytre er dette historien om søskenparet Lilli og Johannes, bokseren Felix og Sverre Seksti som selger hjemmebrent til ungdomskoleelever.

Men boka handler også om Johannes som etter en vanskelig oppvekst i Oslo, har flyttet til Trondheim. Hans største ønske er å få en hund som bare er hans. Drømmen virker imidlertid uoppnåelig fordi han ikke har 6000 kroner, som det koster for å kjøpe en valp. Men så dukker det opp en hvit bokservalp ... Disse valpene pleier vanligvis å bli avlivet, selv om det ikke er noe annet galt med dem enn at de ikke kan brukes på utstillinger. Faren til Johannes får den derfor billig, og endelig får Johannes oppfylt drømmen sin om en egen hund.

Johannes er overlykkelig! Han kaller valpen Ajax - fordi den er hvit som en tornado. Og det skal vise seg at Ajax får en sentral rolle i avsløringen av hvor Sverre Seksti gjemmer spritlageret sitt. Men så skjer det tragiske at valpen blir syk ...

Vi koste oss med denne boka, særlig mht. beskrivelsen av valpestadiet siden vi selv snart skulle få en liten valp. Vi lo mye og hadde det rett og slett fornøyelig, store som små!

• "Valpefabrikken" av Anne B. Ragde
  • "Strupetaket" av Anne B. Ragde