Blindt raseri

av (forfatter) og Gro Skaare (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2000 Innbundet

En høstdag sprekker idyllen i den fredelige feriebyen Tranquility. En av skolens elever trekker uten forvarsel fram et våpen i klasserommet og skyter vilt rundt seg. Like etter skjer det igjen, og en etter en forvandles byens ungdom til voldelige monstre. Claire Elliot som er i ferd med å bygge opp egen legepraksis, får flere av ungdommene som pasienter, og hun får raskt mistanke om at noe er forferdelig galt. Laboratorieprøvene viser tilsynelatende at alt er normalt, men når også Claires egen sønn forandres, blir hun mer og mer desperat i sine forsøk på å finne ut hva som er galt.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2000

Genre Thrillere

Omtalt sted Nordøstlige Stater

Jeg sier bare at det er eksempler gjennom historien på at menneskelige sykdommer er forbundet til klimaet.Alt i naturen er tett knyttet til hverandre. Vi tror kanskje at vi kontrollerer miljøet vårt, men vi blir påvirket av så mange organismer vi ikke kan se.

Floyd prøvde mikrofonen igjen. "Doreen, Lincoln er her! Kom igjen, jenta mi, sving inn til siden! Han vil be om unnskyldning" "Jeg vil hva?" "Sving inn til siden, Doreen, og han vil si det til deg selv!" "Hva i all verden er det du snakker om?" sa Lincoln. "Kvinner forventer alltid at en mann skal be om unnskyldning."

Faren hans var noe spesielt, en mann som ikke lignet noen andre, og selv om J.D. var litt redd for ham, beundret han ham også. Han beundret den måten gamle Jack kontrollerte hjemmet på ved aldri å la kvinnfolka bli høye på pæra. Det var slik Bibelen ville at det skulle være, pleide Jack å si - mannen var større, sterkere, og selvfølgelig var det meningen at han skulle ha kontrollen.

Fra det hun hadde sett av journalen hans, hadde Pomeroy vært en likesæl kliniker som var mer tilbøyelig til å skrive en resept på noen nye piller enn å ta jobben med å undersøke årsakene til symptomene hos en pasient.

Om ti år kommer du ikke til å høre noen verdens ting hvis du fortsetter å spille musikken din så høyt. Du er ikke den eneste som bor under dette taket.