Billy Bathgate

Cappelen Damm 1990 Innbundet

Billy Bathgate er en framsleng av en guttunge den dagen bandelederen Dutch Schultz får øye på ham, fordi han er så fabelaktig flink til å sjonglere. Det skal snart vise seg at han dessuten har skarpe øyne og gode ører, at kroppen hans er myk og rask, flink til å løpe og åle, at han i det hele tatt er et naturbegavet gangsteremne. Som en djevelens disippel sveipes han inn i de voksnes rekker, med nattklubber og tre døgns bordellfester, smatrende oppgjør med fiendegangstere, lange Packarder i duvende sig gjennom New Yorks gater.

Utgivelsesår 1990

ISBN13 9788202120559