Beslutningspyramiden

stegene til klokere beslutninger

av (forfatter), Mona Riabacke (forfatter) og Thomas Hansen (oversetter).

Adekvat Info 2014 Innbundet

Hvordan kommer det seg for eksempel at mange av oss legger mer tid på valg av strømleverandør enn på valg av livspartner? På hvilke grunnlag fatter vi beslutningene våre, hva er det som styrer oss og framfor alt - hvordan kan vi gjøre det bedre?

Daglig fatter vi mellom 2 500 og 10 000 beslutninger, valgmulighetene har aldri vært flere enn nå. Samtidig har hjernene våre forandret seg veldig lite siden steinalderen og rent evolusjonsmessig er det en kaffepause siden vi bodde i huler.

Vi, Ari og Mona Riabacke, er doktorer i beslutningstaking. Med denne boken ønsker vi å øke kunnskapen om hvordan vi fungerer, hva som påvirker oss når vi fatter beslutninger og derigjennom hjelpe dere med å fatte klokere beslutninger, gjøre bedre forretninger og leve de livene dere ønsker.

Forlag Adekvat Info

Utgivelsesår 2014

Når alle tenker på samme måte, er det ingen som tenker spesielt mye

Hungry, Angry, Lonely and Tired. Husk at vi ikke bør fatte beslutninger når vi befinner oss i disse tilstandene.

Vi blir kanskje skuffet hvis vi prøver og ikke lykkes, men vi er dømt til å mislykkes hvis vi ikke prøver engang.

Like barn leker best, men ulike barn presterer mest