Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne ser på barns språkutvikling i et kulturelt perspektiv. Boka er spesielt aktuell for norskundervisning på førskole- og allmennlærerutdanningen, men kan også være nyttig for førskole- og skolelærere, foreldre, politikere og ansatte i pedagogisk-psykologisk tjeneste, og i barnehage- og skoleforvaltning. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Dette er ei bok for alle som er opptatt av barns språkmiljø og språkutvikling. Forfatterne ser barns språkutvikling i et kulturelt perspektiv og tar opp følgende temaer:
Innføring i hva barnet lærer når det lærer språk, med særlig vekt på ulike sider ved kommunikativ kompetanse
Førspråklig kommunikativ utvikling
Muntlig språkutvikling fram til sjuårsalderen
Gutters og jenters bruk av språk
Kulturell variasjon i voksnes kommunikasjon med spedbarn og småbarn
Barns erobring av skriftspråket
Barn som vokser opp med mer enn ett språk
Barnehage og skole som språkmiljø for enspråklige og to-/flerspråklige barn med ulike typer bakgrunn
Boka er spesielt aktuell for norskundervisning i førskole- og allmennlærerutdanningen. Den vil være nyttig for førskole- og skolelærere, foreldre, politikere og ansatte i pedagogisk-psykologisk tjeneste og i barnehage- og skoleforvaltning.
Forlag Cappelen akademisk
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788202277505
EAN 9788202277505
Språk Bokmål
Sider 342
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket3 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket